tirsdag 23. november 2010

Skåla 1128 moh + Skålaksla 1064 moh



26. september satte jeg kursen mot Skåla, et mål jeg hadde hatt hele sommeren. Begynte tidlig og turen opp til Trollvatnet (midt mellom fjella) var våt, bratt og KALD. Sola skinte, men det var bak fjellet og jeg gikk opp i skyggesiden. Brukte litt under en time opp til vatnet og måtte da sikre meg stikk-ut-posten der, som var årets siste. Satt da en stund og orienterte meg. En familie var på vei opp før meg og jeg lot de vise meg stien. Helt fantastisk utsikt på denne turen, legger ved en link der du ser turbilder fra hele turen jeg tok:

http://turlaget.raumainfo.no/index.php?side=referat&rid=52&bid=410

Jeg tok en del bilder, men ikke alle ble like bra. Turen opp var ganske bratt og til tider lettere luftig. Det hadde frosset på, så det var en del glatte partier. Brukte nesten en time opp, stien var til tider utydelig og delte seg i minst fire! Kom meg opp til slutt og gikk en runde der oppe, veldig stor flate på toppen! Mens jeg tok maten, kom jeg i snakk med en som skulle ned via skålaksla og jeg spurte om å få slå følge. Så sagt, og dermed fikk jeg en tur rundt hele Skåla-massivet!
Legger ved et par bilder :)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar